Kezdőlap 9 Szolgáltatás cikkek 9 Mikor van szükség a consultancy szolgáltatásra?

Mikor van szükség a consultancy szolgáltatásra?

Interjú Csuri-Balogh Vilmossal, a Quadron Security Services üzletág vezetőjével

 

Mit értesz Consultancy alatt a Quadron esetében? 

Klasszikus információbiztonsági szakértői támogatást.

 

Mikor keresi fel egy ügyfél a Quadront consultancy szolgáltatásokért? 

Az ügyfél keresi a folyamatok rendbetételét, szabályozását, kockázatértékelést, vagy határvédelem és végpontvédelem terén nyújtott tanácsadást. Nem csak a megoldások telepítéséről van szó, hanem arról is, hogy az ügyfelek hogyan alakíthassák ki saját biztonsági folyamataikat, például egy eszköz konfigurációs folyamatát. Emellett, szükség esetén, a Quadron végzi el a sérülékenységi teszteket, terheléses teszteket, és a dokumentációk ellenőrzését is, beleértve a dokumentációk hibáinak feltárását. A szolgáltatás magában foglalja a különböző biztonsági metodikák szervezetbe való bevezetését is.

 

Milyen szabványok és jogszabályi megfelelések tartoznak ide? 

A consultancy szolgáltatások magukban foglalják a jogszabályi megfelelések és compliance követelményeinek teljesítését is, mint például az ISO 27001, NIST 800-53, és NIS2 szabványok.

 

Mi a konzultáció lényege a Quadronnál? 

Alapvetően a konzultációnál arról van szó, hogy van egy szakértelmed és gyakorlatod, amit próbálsz értékesíteni egy klasszikus tanácsadási tevékenység során. Nem egy irányítós buli ez, hanem valós problémákkal kerülnek hozzád az ügyfelek, amelyeket megpróbálsz megérteni és értelmes, normális válaszokat adni rájuk.

 

Hogyan zajlik a problémamegoldási folyamat a konzultáció során? 

Amikor egy ügyfél hozzám fordul egy problémával, például hogy évek óta nem történt kockázatértékelés, akkor először is meg kell érteni, hogy pontosan mire van szüksége és miért. Ez olyan, mint amikor egy orvos diagnosztizál: beszélgetünk, körbejárom a problémát, teszek egy javaslatot, és ha elfogadják, részt veszek a megoldásban. Az ügyfél általában tudja, hogy miért fordul hozzám, és a legtöbb esetben ez formálisan is igaz.

 

Mi jellemzi a klasszikus konzultációs tanácsadási tevékenységet a Quadronnál? 

A klasszikus konzultációs tanácsadási tevékenység abban áll, hogy kitalálom a megoldást, leírom, kvázi egy jelentést adsz az ügyfélnek, majd ő eldönti, hogy mit csinál ezzel. Ez a folyamat magában foglalja, hogy megtalálják a szakértőt, elbeszélgetnek a problémáról, megvizsgálják azt, javaslatot tesznek, elfogadják, és a javaslat mentén megoldják a feladatot. Témakörökben, mint a szoftverfejlesztés vagy compliance, a jogszabályi megfelelés következtében felmerülő szakértői feladatok dominálnak.

 

Mi marad meg az ügyfelekben a konzultációs folyamat után, amiért emlékeznek a Quadronra? 

Ez úgy zajlik, hogy ha szakmailag olyat tudsz mondani és olyan tisztán tudsz gondolkozni, hogy megérted az ügyfél problémáját és tudod, hogy neki ezt milyen környezetben kell megvalósítani, akkor az emlékezetes marad számukra. Példaként említhetem az üzletmenet-folytonossági terv elkészítését, ahol azt javasoltam, hogy ne vegyenek magukra felesleges adminisztrációt és inkább a géptermet és a redundanciát fejlesszék. Ez a megközelítés, hogy értelmes, nem sablonos javaslatokat teszel, amelyek ténylegesen az ügyfél helyzetére szabottak, nagyon tetszett nekik. Ezzel az egyedi, átgondolt szakmai hozzáállással tudsz maradandót alkotni.

Miben különbözik a Quadron a piaci versenytársaktól konzultációs területen? 

A Quadron abban különbözik, hogy vagy valamilyen módszertani jellegű újítást tud letenni a piacra, vagy olyan speciális tudással rendelkezik, ami kiemelkedővé teszi. Van olyan szintű elismerésünk és megbecsülésünk, hogy akár kis csúszásokat is elfogadnak az ügyfelek, mert tudják, hogy a végeredmény magas szakmai minőséget képvisel. Ez az erősség és a folyamatosan magas szintű szakmai produkció az, ami lehetővé teszi, hogy fennmaradjunk a piacon.